Zalety i wady marketplaces dla międzynarodowych firm e-commerce
Międzynarodowe firmy e-commerce mają wiele do rozważenia, gdy wchodzą na rynek internetowy. Dostępnych jest wiele opcji, każda z nich ma swoje wady i zalety. W tym artykule przyglądamy się zaletom i wadom marketplaces dla międzynarodowych firm e-commerce.
Przewaga: zasięg, szybkie wejście na nowe rynki
Pierwszą i chyba najbardziej oczywistą zaletą targowiska jest zasięg, jaki może ono zaoferować. Rynek może pomóc Ci zdobyć nowe rynki i dotrzeć do większej liczby odbiorców niż mógłbyś to zrobić samodzielnie. Jest to szczególnie cenne dla firm dopiero rozpoczynających działalność w e-commerce.
Korzyść: testowanie nowych produktów i cen
Kolejną zaletą rynku jest to, że może być mniej ryzykownym i mniej kosztownym sposobem testowania nowych produktów i strategii cenowych. Rynki oferują szybkie wyniki badań i niskie techniczne bariery wejścia. Może to być świetny sposób na uzyskanie informacji zwrotnej na temat swoich produktów i biznesu przed zainwestowaniem dużej ilości czasu i pieniędzy w budowę własnej platformy e-commerce.
Wada: utrata kontroli
Istnieją jednak również pewne wady targowisk, z których firmy powinny zdawać sobie sprawę. Jednym z nich jest to, że prawdopodobnie będziesz miał mniejszą kontrolę nad doświadczeniem swojej marki. Klienci będą mieli oczekiwania wobec rynku, które musisz spełnić, takie jak prośby o obsługę, czas dostawy i zwroty. Może to być wyzwaniem, jeśli jesteś przyzwyczajony do posiadania pełnej kontroli nad doświadczeniem klienta.
Wada: Dane o klientach z rynku
Kolejną wadą jest to, że dane klientów zebrane przez marketplace należą do marketplace, a nie do Ciebie. Może to utrudniać budowanie dobrej lojalności klientów. Może to utrudniać budowanie długotrwałych relacji z klientami. Z drugiej strony rynek może łatwo podejść do klientów Twoich produktów, a jeśli ma innych dostawców tego samego produktu, to ten rynek może również zdecydować o skierowaniu Twoich klientów do konkurencji. A marketplace może nawet zdecydować się na umieszczenie produktów we własnym asortymencie, bo widział dzięki Twoim danym, że jest to opłacalne.
Wada: projekt i serwis
Wreszcie, możesz być zależny od rynku w zakresie projektowania i usług, co może być problemem, jeśli rynek się zmieni lub zamknie.
Decydując się na korzystanie z rynku dla swojego międzynarodowego biznesu e-commerce, należy dokładnie rozważyć plusy i minusy. Zastanów się, jakie są Twoje cele biznesowe i co masz nadzieję osiągnąć. Jeśli szukasz szybkiego sposobu na dotarcie do nowego rynku, targowisko może być świetną opcją. Ale jeśli jesteś nastawiony na budowanie długoterminowych relacji z klientami, lepiej rozważyć inne opcje.