Uruchomiliśmy naszą nową wtyczkę WordPress! Pobierz teraz

Po drugiej stronie granicy

Czy myślisz o rozbudowie swojej strony internetowej lub sklepu internetowego za granicą? Czy też zagraniczni konsumenci wiedzą, jak samodzielnie znaleźć Twoją stronę internetową? To dobra wiadomość, ponieważ oznacza, że się rozwijasz. Inne rynki mają po prostu inne wyzwania. Przeczytaj, co należy wziąć pod uwagę w tym wpisie na blogu.

Przesuń swoje granice

W związku z rozwojem międzynarodowego rynku e-commerce, coraz łatwiej zamawiamy z zagranicy. Platformy międzynarodowe przyspieszają w niesamowitym tempie. Znajduje to również odzwierciedlenie w popularności nearshoringu: duże firmy coraz częściej przenoszą swoje magazyny z dużych krajów, takich jak Chiny, do miejsc położonych bliżej domu. Jest to związane z bezpieczeństwem dostaw i uczynieniem całego łańcucha bardziej zrównoważonym.

Na przykład w branży modowej produkcja przenoszona jest z Azji do Turcji lub Portugalii. Skrócenie łańcucha jest bardzo zorientowane na Europę. W wyniku tego wzrostu istnieje duży rynek dla holenderskich sklepów internetowych: Europejczycy coraz częściej kupują za granicą. 13% odwiedzających holenderskie sklepy internetowe pochodzi z zagranicy. Oczekuje się, że wzrost ten będzie kontynuowany: za 10 lat przepisy i regulacje będą znacznie bardziej zharmonizowane i skoncentrowane na działalności transgranicznej, dzięki czemu zamawianie czegoś za granicą będzie jeszcze łatwiejsze i szybsze. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach. W samej UE jest 27 krajów: każdy z własnymi zasadami i preferencjami. Dlatego ważne jest, aby zapoznać się z krajem, do którego chcesz dotrzeć. Na przykład przeczytaj ten artykuł o tym, jak korzystać z aplikacji Sklep internetowy na rynku niemieckim najlepiej wejść.

Przez granicę z PostNL

Jeśli jest jedna rzecz, która jest ważna dla zagranicznych nabywców, to jest to niezawodność. Należy się zastanowić, czy zakup na zagranicznej stronie internetowej jest tak samo wiarygodny jak zakup na stronie krajowej. Zależy to głównie od sposobu wysyłki i zwrotu zamówienia. Klient musi mieć pewność, że jego przesyłka dotrze do niego w dobrym stanie i że będzie mógł ją łatwo zwrócić, jeśli okaże się niezadowalająca. Ponadto każdy chce wiedzieć, kiedy jego przesyłka dotrze, dlatego możliwość śledzenia przesyłki jest również wymogiem.

Wysyłka

Na szczęście w dzisiejszych czasach wysyłanie produktów za granicę jest prawie tak łatwe, jak w Holandii. PostNL oferuje niezawodną i łatwą usługę wysyłania paczek za granicę. Można to łatwo zrobić za pośrednictwem zaufanego i istniejącego konta PostNL lub utworzyć konto. PostNL oferuje różne rozwiązania wysyłkowe w zależności od rozmiaru paczki. W przypadku paczek do 2 kg oferują inteligentne rozwiązanie wysyłane za pośrednictwem bardziej ekonomicznej sieci. W ramach konta wszelkie formularze celne są generowane automatycznie. Możliwe jest również połączenie sklepu internetowego z kontem PostNL. To automatycznie generuje etykiety wysyłkowe dla Ciebie, łatwe, prawda?

Łatwe rozwiązanie w zakresie zwrotów napędza powtarzalność biznesu

Ponad 10% wszystkich zamówień jest zwracanych. W przypadku artykułów sportowych i gier jest to nawet 15%, a w przypadku odzieży i obuwia aż 25%! Dobry i niezawodny proces zwrotów ma zatem ogromne znaczenie. Twój międzynarodowy klient również kupi szybciej, jeśli wie, że może zwrócić swój zakup bez żadnych problemów. Na szczęście PostNL oferuje również dobre usługi w tym zakresie. Dzięki współpracy z wiarygodnymi partnerami za granicą, zawsze w pobliżu znajduje się punkt nadania i możliwość odbioru zwrotów. W zależności od wagi przesyłki, istnieje odpowiedni proces zwrotu. Ponadto w Europie możliwe jest śledzenie zwrotów za pomocą funkcji track & trace.

Śledzenie i wyszukiwanie

Dzięki PostNL Twoje przesyłki mogą być w pełni śledzone za pomocą funkcji track & trace, aż w 7 językach! Daje to klientom pewność: dzięki temu przez cały czas wiedzą, gdzie znajduje się paczka. Ponadto, jak wspomniano wcześniej, PostNL oferuje również śledzenie zwrotów. Dzięki temu możesz samodzielnie śledzić zwroty i wiedzieć, kiedy się ich spodziewać. Jeśli oferujesz usługę śledzenia przesyłek w swoim sklepie internetowym, zwiększysz w ten sposób zaufanie, co pośrednio sprawi, że zagraniczni klienci będą chętniej kupować w Twoim sklepie.

Zrównoważony rozwój

Oprócz niezawodności, zrównoważony rozwój jest również ważną podstawową wartością zamawiania za granicą. Podczas gdy obecnie konsumenci wybierają bezpłatną i szybką dostawę, w przyszłości zrównoważone opcje dostawy będą najczęstszym sposobem dostarczania paczek. W większości krajów europejskich ponad 85% konsumentów uważa, że opakowania powinny nadawać się do recyklingu, a ponad 40% preferuje zrównoważoną dostawę. Za dziesięć lat konsumenci będą po prostu zakładać, że każda paczka jest zapakowana w sposób zrównoważony. Dlatego ważne jest, aby kupujący rozumieli ślad węglowy swoich przesyłek i zwrotów. Istotne jest, aby mieć również dobrą, zrównoważoną ofertę dla swoich międzynarodowych klientów: na przykład neutralne pod względem emisji CO2 przechowywanie i dostawa. PostNL oferuje również dobre usługi w tym zakresie: ich międzynarodowe centrum sortowania IMEC jest całkowicie neutralne pod względem emisji CO2 i bada opcje ekologicznego transportu lotniczego dla przesyłek poza Europę.

Masz jeszcze jakieś pytania?

Następnie wypełnij poniższy formularz.

Powiązane blogi: