Uruchomiliśmy naszą nową wtyczkę WordPress! Pobierz teraz

Handel elektroniczny we Włoszech

Włochy to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Ponieważ Włosi zaczęli robić zakupy w sieci później, jest jeszcze sporo miejsca dla nowych dostawców. Z ponad 60 milionami mieszkańców jest to interesujący rynek dla holenderskich przedsiębiorców. W 2021 roku nie mniej niż 38% włoskiego e-commerce będą stanowiły zakupy za granicą. Dostawa odgrywa ważną rolę dla Włochów: oczekują darmowej dostawy w przypadku drogich produktów i chcą jasnej informacji o kosztach dostawy przed dokonaniem zakupu. Weź to pod uwagę zakładając włoski sklep internetowy lub stronę internetową.

Zaufanie

Ponieważ włoski ecommerce jest jeszcze stosunkowo młody, zaufanie jest wciąż niskie. Wielu konsumentów wciąż obawia się o bezpieczeństwo zakupów w sieci. Dlatego ważne jest, aby włoscy klienci czuli się bezpiecznie w Twoim sklepie internetowym. Można to osiągnąć między innymi poprzez:

  • Właściwa metoda płatności
  • Dobra obsługa klienta, oczywiście w języku włoskim
  • Łatwy proces zwrotu
  • Tekst w języku włoskim

Warto również zauważyć, że włoscy konsumenci długo zastanawiają się nad sprzedażą, zanim ją ostatecznie potwierdzą. Robią to, na przykład, umieszczając produkty w koszyku, ale jeszcze ich nie kupując. Dlatego w przypadku ekspansji na rynek włoski zaleca się umieszczenie na stronie internetowej opcji "lista życzeń".

3 najważniejsze zagraniczne zakupy online:
  1. Chiny

  2. Niemcy

  3. Zjednoczone Królestwo

3 najważniejsze kategorie produktów:
  1. Odzież i obuwie (31%)

  2. Elektronika (28%)

  3. Dom i ogród (14%)

3 najpopularniejsze metody płatności:
  1. Portfel cyfrowy (Paypal, Allpay; 37%)

  2. Karta płatnicza (29%)

  3. Karta kredytowa (24%)

Liczby: Transgraniczna Badanie klientów sklepów internetowych przeprowadzone przez Międzynarodową Współpracę Pocztową (IPC)

Rozwój włoskiego handlu elektronicznego: możliwości dla sprzedawców transgranicznych

Włochy są trzecią największą gospodarką w Europie po Niemczech i Francji, mają około 59 milionów mieszkańców i są członkiem-założycielem Unii Europejskiej, OECD, G7 i G8. Kraj ten jest również największym rynkiem dóbr luksusowych w Europie, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ marki modowe, takie jak Armani, Versace, Prada i Gucci pochodzą z Włoch, podobnie jak marki samochodowe Ferrari, Buggati i Lamborghini. Kraj rozwija się dość szybko, ale istnieje wiele różnic gospodarczych między południowymi Włochami a północą, przy czym północ jest bogatsza.

W ostatnich latach we Włoszech nastąpił gwałtowny wzrost aktywności w handlu elektronicznym, a firmy różnej wielkości zwróciły się ku sprzedaży online, aby dotrzeć do nowych klientów. Na ten trend składa się wiele czynników, w tym rosnąca liczba internautów w kraju oraz coraz większa popularność zakupów mobilnych. Do stycznia 2022 roku 76,3% populacji (w wieku 2 lat i więcej) miało dostęp do internetu (wzrost o 1,4% w stosunku do ubiegłego roku).

W wyniku tego przejścia na zakupy online, istnieje obecnie wiele możliwości dla sprzedawców transgranicznych, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność na Włochy. Duża liczba ludności tego kraju oraz wysoki poziom penetracji internetu i telefonii komórkowej sprawiają, że jest to atrakcyjny rynek dla firm z branży e-commerce.

Oczekuje się, że sprzedaż na rynku eCommerce osiągnie 55 miliardów euro do 2022 roku i będzie rosła o około 16,5% każdego roku do oczekiwanej wielkości rynku w wysokości 87 miliardów euro do 2025 roku.

Na rynku eCommerce liczba użytkowników ma osiągnąć 40,4 mln do 2025 roku.

Na co zwrócić uwagę prowadząc działalność gospodarczą we Włoszech?

Istnieje szereg czynników, które firmy muszą wziąć pod uwagę przy sprzedaży we Włoszech, takich jak przepisy dotyczące podatku VAT w tym kraju oraz zasady dostaw i zwrotów. Jednak przy starannym planowaniu i realizacji, sprzedaż we Włoszech może być bardzo udanym przedsięwzięciem. Jeśli rozważasz rozszerzenie swojej działalności e-commerce na Włochy, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

1. Badanie włoskiego rynku e-commerce

Zanim zaczniesz sprzedawać we Włoszech, ważne jest, aby zbadać włoski rynek e-commerce. Pomoże to zrozumieć wielkość i zakres możliwości, a także kluczowych graczy na rynku.

2. Zrozumienie przepisów dotyczących podatku VAT.

Jako biznes e-commerce, musisz być świadomy zasad i przepisów VAT we Włoszech. VAT we Włoszech wynosi obecnie 22%, a firmy muszą zarejestrować się w celu uzyskania numeru VAT, aby móc sprzedawać online.

3. Wybierz właściwą platformę

Istnieje wiele różnych platform e-commerce, których możesz użyć do sprzedaży we Włoszech. Ważne jest, aby wybrać platformę, która jest niezawodna i przyjazna dla użytkownika, a także taka, która oferuje dobre wsparcie klienta.

4. Przetłumacz / zlokalizuj swoją stronę

Przy sprzedaży na nowym rynku ważne jest, aby zlokalizować swoją stronę internetową. Oznacza to przetłumaczenie Twojej strony na lokalny język i walutę. Musisz też zadbać o to, by Twoja strona była zgodna z lokalnymi przepisami. Łatwo można rozpocząć tłumaczenie poprzez stronę Clonable, gdzie opcje personalizacji w desce rozdzielczej pozwalają na spersonalizowanie i udoskonalenie wszystkiego.

5. Znajdź niezawodnego partnera w zakresie wysyłki

Jedną z najważniejszych kwestii we Włoszech jest znalezienie rzetelnego partnera do wysyłki. Jest to szczególnie ważne, jeśli sprzedajesz wartościowe przedmioty, ponieważ musisz mieć pewność, że Twoje produkty zostaną dostarczone bezpiecznie i na czas.

6. Promuj swoją firmę

Kiedy już założysz swój biznes e-commerce, musisz zacząć go promować. Można to zrobić na wiele sposobów, m.in. poprzez reklamę internetową, media społecznościowe i PR.

Wśród działań marketingowych Włochy inwestują najwięcej w SEO. Wynika to częściowo z faktu, że konkurencja we Włoszech jest nadal stosunkowo niska w porównaniu z innymi głównymi krajami europejskimi, takimi jak Niemcy i Wielka Brytania, ale także w porównaniu na przykład z Holandią.

7. Zapewnienie doskonałej obsługi klienta

Zapewnienie doskonałej obsługi klienta jest niezbędne dla każdego biznesu e-commerce. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku sprzedaży na nowym rynku, ponieważ musisz zbudować zaufanie z włoskimi klientami.

Masz jeszcze jakieś pytania?

Następnie wypełnij poniższy formularz.

Powiązane blogi: