Uruchomiliśmy naszą nową wtyczkę WordPress! Pobierz teraz

Handel elektroniczny we Francji

Chcesz rozszerzyć działalność swojego sklepu internetowego na Francję? Francuski rynek e-commerce jest jednym z największych w Europie. Wraz z Niemcami i Wielką Brytanią Francja znajduje się w pierwszej trójce największych europejskich rynków internetowych. Francuscy konsumenci kupują swoje produkty również w zagranicznych sklepach internetowych. W 2021 r. 15% handlu elektronicznego obejmowało zakupy za granicą. Z pewnością warto więc podbić francuski rynek swoim sklepem internetowym. Francuzi coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, znanych również jako m-commerce. Upewnij się więc, że Twój francuski sklep internetowy jest również łatwo dostępny i czytelny na urządzeniach mobilnych. Z Clonable, francuska strona lub sklep internetowy jest łatwy do stworzenia.

3 najważniejsze zagraniczne zakupy online:
  1. Chiny

  2. Niemcy

  3. Zjednoczone Królestwo

3 najważniejsze kategorie produktów:
  1. Odzież i obuwie (34%)

  2. Elektronika (19%)

  3. Dom i ogród (16%)

3 najpopularniejsze metody płatności:
  1. Karta płatnicza (49%)

  2. Portfel cyfrowy (Paypal, Allpay; 32%)

  3. Karta kredytowa (11%)

Liczby: Transgraniczna Badanie klientów sklepów internetowych przeprowadzone przez Międzynarodową Współpracę Pocztową (IPC)

Przepisy ustawowe i wykonawcze

Tylko jeśli Twoje produkty są zgodne z przepisami UE, możesz je swobodnie sprzedawać we Francji. Należy jednak najpierw dokładnie sprawdzić, czy wymogi dotyczące produktów we Francji są takie same jak w Holandii. We Francji obowiązują dodatkowe wymogi dotyczące sprzedaży suplementów diety, środków spożywczych i leków. Mogą również obowiązywać pewne zasady dotyczące etykietowania produktów. Dlatego przed wejściem na rynek francuski należy dokładnie sprawdzić, jakie wymogi muszą spełniać produkty.
Istnieją również inne przepisy i regulacje, jeśli sprzedajesz francuskim klientom. Na przykład surowe prawo dotyczące ochrony środowiska, "Responsabilité Élargie du Producteur (REP)". Musisz go przestrzegać, jeśli sprzedajesz zapakowane produkty za pośrednictwem swojego sklepu internetowego Francuzom. Zgodnie z francuskim prawem jesteś odpowiedzialny za zarządzanie opakowaniami.
Ponadto "zasada kraju docelowego" ma zastosowanie w przypadku sprzedaży produktów francuskim konsumentom za pośrednictwem sklepu internetowego. Oznacza to, że wystawiasz swojemu francuskiemu klientowi fakturę z francuskim podatkiem VAT: TVA; Taxe sur la Valeur Ajoutée. Tylko wtedy, gdy łączna kwota wraz z inną sprzedażą na rzecz klientów pozostaje poniżej progu 10 000 EUR, możesz nadal naliczać holenderski 21% podatek VAT jako holenderski sklep internetowy.

Masz jeszcze jakieś pytania?

Następnie wypełnij poniższy formularz.

Powiązane blogi: