Handel elektroniczny w Niemczech
Chcesz podbić rynek niemiecki swoim sklepem internetowym? Niemcy należą do największych nabywców internetowych w Europie. Z ponad 83 milionami mieszkańców, ecommerce w Niemczech jest prawie 5 razy większy niż w Holandii, a całkowity obrót e-commerce jest 2 razy większy. W 2021 roku 12% e-handlu w Niemczech będą stanowiły zakupy z zagranicy. Wystarczający powód, aby zbadać, czy Twój sklep internetowy odniesie sukces również w języku niemieckim. Jeśli robisz sklep internetowy, zadbaj o to, by wszystkie niezbędne informacje znalazły się na Twojej stronie. Niemiecki klient chce wiedzieć wszystko o regulaminie, możliwościach zwrotu i warunkach zanim dokona zakupu online. Woli też jakość i referencje od taniej ceny. Dlatego dostosuj do tego swoje słowa kluczowe. Z pomocą Clonable stworzenie niemieckiego sklepu internetowego lub strony internetowej to bułka z masłem.
3 najważniejsze zagraniczne zakupy online:
Chiny
Austria
3 najważniejsze kategorie produktów:
Odzież i obuwie (30%)
Dom i ogród (15%)
Sport i hobby (14%)
3 najpopularniejsze metody płatności:
Portfel cyfrowy (Paypal, Allpay; 52%)
Karta kredytowa (16%)
Na rachunek (13%)
Liczby: Transgraniczna Badanie klientów sklepów internetowych przeprowadzone przez Międzynarodową Współpracę Pocztową (IPC)
Niezawodność i prywatność
Niemcy przywiązują dużą wagę do niezawodności i pieczęci jakości. Dzięki znakowi jakości pokazujesz, że niezależna instytucja zatwierdziła Twój sklep internetowy i zwiększasz szanse na dokonanie zakupu przez niemieckiego klienta. Z pewnością więc rozsądnie jest ubiegać się o znak zaufania przy tłumaczeniu strony internetowej na język niemiecki. Te niemieckie sklepowe znaki zaufania są najczęściej spotykane:
- Trusted Shops: Europejski znak jakości dla sklepów internetowych, który sprawdza, czy sklep internetowy przestrzega praw klientów.
- TÜV-SÜD Geprüft S@fer zakupy: specyficzny niemiecki znak jakości, w którym Niemiec uznaje jakość.
- EHI Geprüfter Online-shop: znak jakości od EHI, najbardziej znanego niemieckiego stowarzyszenia handlowego.
- Datenschutz-Gütesiegel ips: ocenia głównie bezpieczeństwo i ochronę danych.
Prywatność online jest również wysoko ceniona w Niemczech. Niemieckie przepisy dotyczące prywatności, Impressum, copywritingu, ochrony danych i przechowywania danych są znacznie bardziej rygorystyczne niż w Holandii. Datenschutzerklärung jest również obowiązkowy, jeśli przetwarzasz dane osobowe na swojej stronie internetowej. Określa ona na przykład, w jaki sposób i dlaczego gromadzone są dane klientów. Określa również, w jaki sposób klient może zrezygnować z subskrypcji newslettera. Oświadczenie to należy umieścić w widocznym miejscu w sklepie internetowym, np. na górze lub na dole strony głównej.
Popularne sklepy internetowe
Jeśli chodzi o e-commerce w Niemczech, jest kilka popularnych stron, które wyróżniają się na tle innych. Najpopularniejszą witryną e-commerce w Niemczech jest Amazon, a następnie eBay i Otto. Inne popularne serwisy to Zalando, AliExpress i Rakuten.
Wydarzenia w e-commerce
Na koniec warto zwrócić uwagę na kilka ważnych wydarzeń związanych z e-commerce, które odbywają się w Niemczech. Należą do nich konferencja DMexco, Online Trade Kongress oraz Internet World Expo.