Handel elektroniczny w Hiszpanii
Chcesz podbić hiszpański rynek? Do 2021 roku aż 29% handlu elektronicznego w Hiszpanii to zakupy z zagranicy. To wystarczający powód, aby przenieść swój sklep internetowy lub stronę internetową do Hiszpanii. Z 35 milionami kupujących online i ponad 46 milionami mieszkańców, hiszpański sektor e-commerce jest obiecujący. Oczekuje się, że liczba hiszpańskich kupujących online będzie nadal rosła w nadchodzących latach. Jednak liczba dostawców jest nadal bardzo niska w porównaniu do krajów takich jak Holandia i Niemcy. To z pewnością oferuje możliwości dla holenderskich przedsiębiorców, jest to właściwy czas, aby wkroczyć! Dzięki Clonable Twój hiszpański sklep internetowy lub hiszpańska strona internetowa powstanie w mgnieniu oka.
3 najważniejsze zagraniczne zakupy online:
Chiny
Niemcy
3 najważniejsze kategorie produktów:
Odzież i obuwie (36%)
Elektronika (30%)
Uroda i zdrowie (17%)
3 najpopularniejsze metody płatności:
Portfel cyfrowy (Paypal, Allpay; 37%)
Karta płatnicza (29%)
Karta kredytowa (24%)
Liczby: Transgraniczna Badanie klientów sklepów internetowych przeprowadzone przez Międzynarodową Współpracę Pocztową (IPC)
Opakowania
Dla hiszpańskich klientów opakowanie jest ważne, najlepiej, aby nadawało się do recyklingu, a dostawa powinna być również zrównoważona. W Hiszpanii obowiązują również bardzo surowe przepisy dotyczące opakowań. Musisz przestrzegać tego prawa, gdy sprzedajesz zapakowane produkty za pośrednictwem swojego hiszpańskiego sklepu internetowego hiszpańskim konsumentom. Musisz zarejestrować się jako firma od pierwszego grama materiału opakowaniowego, który wprowadzasz do obrotu w Hiszpanii. Rejestracji dokonuje się w hiszpańskiej organizacji odpowiedzialnej Ecoembes. Strona internetowa jest dostępna tylko w języku hiszpańskim. Po rejestracji należy umieścić na opakowaniu Zielony Punkt (The Green Dot). Oznacza to, że opakowanie pochodzi z recyklingu.
Każdego roku należy zadeklarować ilość opakowań, które znajdowały się wokół produktów. Dlatego należy prowadzić rejestr łącznej liczby opakowań sprzedanych w Hiszpanii od momentu rejestracji. Nieprzestrzeganie tego prawa może skutkować karą grzywny.