Handel elektroniczny w Belgii
Masz holenderską stronę i chcesz ją przenieść za granicę? Dobrym pierwszym krokiem jest ekspansja na naszych południowych sąsiadów i rozpoczęcie od ecommerce Belgia. W 2021 roku 55% ecommerce to zakupy za granicą, z czego 34% w Holandii. Z pewnością więc ma sens oferowanie swoich produktów lub usług również w Belgii. Ponieważ mówią tym samym językiem, nie musisz tłumaczyć swojej strony. Należy jednak zwracać uwagę na pewne określenia: na przykład "showroom" to po flamandzku "toonzaal", a "sprzedaż" to po flamandzku "solden". Dzięki tym drobnym zmianom słów, belgijskie wyszukiwarki wyłapią również Twoją stronę. Istnieją jednak pewne różnice między klientem holenderskim a belgijskim. Przeczytaj na tej stronie o zachowaniach zakupowych Belgów w sieci.
3 najważniejsze zagraniczne zakupy online:
Holandia
Chiny
3 najważniejsze kategorie produktów:
Odzież i obuwie (29%)
Elektronika (16%)
Uroda i zdrowie (15%)
3 najpopularniejsze metody płatności:
Karta płatnicza (34%)
Karta kredytowa (25%)
Portfel cyfrowy (Paypal, Allpay; 24%)
Liczby: Transgraniczna Badanie klientów sklepów internetowych przeprowadzone przez Międzynarodową Współpracę Pocztową (IPC)
Zapłać i wyślij do Belgii
W Belgii ludzie wolą płacić kartą debetową. Jednak iDeal nie jest tam znany. Zamiast tego korzystają z Bancontact jako metody płatności elektronicznej. Jeśli więc chcesz wprowadzić swoją stronę internetową do Belgii, koniecznie dodaj do niej tę metodę płatności.
W przypadku wysyłki zazwyczaj można po prostu skorzystać z holenderskiej usługi pocztowej. W rzeczywistości Belgowie uważają, że ważne jest, abyśmy po prostu dostarczali ich paczki za pośrednictwem znanej sieci Post NL z jej usługami. Ponieważ znają tę firmę, wzbudza ona zaufanie, gdy wysyłasz swoje produkty za pośrednictwem PostNL. To zaufanie z kolei przyczynia się do prawdopodobieństwa, że ludzie kupią coś z Twojej strony internetowej.